Gala UFC 264: Poirier vs McGregor 3 z rekordową, ale nie najwyższą sprzedażą PPV

Jeff Bottari/Zuffa LLC

Zapowiedź Conora McGregora, że UFC 264 ustanowi nowy rekord oglądalności dla organizacji, nie spełniła się. Rekord był jednak bardzo blisko.

UFC 264, które odbyło się w sobotę w T-Mobile Arena w Las Vegas, zawierało w głównej walce wieczoru trylogię Dustina Poiriera (28-6 MMA, 10-4 UFC) z Conorem McGregorem (22-6 MMA, 10-4 UFC). Był to bardzo oczekiwany pojedynek po tym, jak każdy z nich zgarnął zwycięstwo przez nokautów poprzednich walkach, i jasne jest, że skupił na sobie uwagę świata sportu i rozrywki.

Według raportu Sports Business Journal, UFC 264 przyciągnęło 1,8 miliona widzów, z czego około 1,3 miliona w kraju za pośrednictwem ESPN+:

„Wyniki oglądalności UFC:

Sprzedaż PPV wyniosła nieco poniżej 1,8 miliona w skali globalnej. Dana White powiedział o tym na konferencji prasowej po gali.

Powiedziano mi, że 500,000 z tych subskrypcji pochodzi z zagranicy, co oznacza, że ESPN+ zanotowało około 1.3 miliona sprzedanych PPV.

ESPN oglądało średnio 1,615 mln widzów podczas wstępnych walk (godz. 20.00-22.00). Jest to wynik o 11% lepszy niż w przypadku ostatniej gali UFC PPV z Conorem McGregorem w styczniu (1,454 mln widzów). Był to najchętniej oglądany program ESPN w sobotę.

Karta przedwstępna na ESPN ( godz. 18:00-20:00): 830,000 widzów.”

Obecność McGregora na UFC 264, który przegrał z Poirierem przez TKO w pierwszej rundzie po tym, jak nie mógł kontynuować walki po pięciu minutach z powodu złamanej nogi, sprawiła, że było to wydarzenie uświetnione obecnością wielu gwiazd i celebrytów.

Na gali pojawiło się wiele znanych osobistości, które chciały obejrzeć zmagania McGregora, a dzięki 20 062 widzom na trybunach organizacja zarobiła 15 759 800 dolarów za bilety.

To była niesamowicie udana noc, a John Nash z Bloody Elbow, który zajmuje się biznesową stroną tego sportu, wskazał, że UFC zakończyło tamtą noc licząc duże pieniądze.

McGregor zgadywał przed UFC 264, że jego zdaniem wydarzenie może przekroczyć rekord pay-per-view wynoszący 2,4 mln za jego walkę z Khabibem Nurmagomedovem na UFC 229 w październiku 2018 roku. Nie do końca udało się to osiągnąć, ale 1,8 miliona uczyniłoby to drugą najlepiej sprzedaną galą w historii UFC, przesuwając się tuż przed galą UFC 257 z rewanżem Poirier vs. McGregor 2 w styczniu, która sprzedała 1,6 miliona PPV.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *