Treningi Joasi w Team Mister Perfect

Joanna Jędrzejczyk

Chcesz wiedzieć jak trenuje  Joanna Jędrzejczyk w Team Mister Perfect ? Zapraszamy do środka 🙂

Po dwu miesięcznej przerwie od walk i ciężkich treningów 24 sierpnia wyleciałam ponownie do Holandii, by móc trenować z najlepszymi w Team Mister Perfect i toczyć walki na najwyższym poziomie. Do treningów wzięłam się od razu na drugi dzień po przylocie. Pierwsze treningi po tak długiej przerwie opierały się głównie na odbudowaniu kondycji oraz przyzwyczajaniu organizmu do coraz cięższych obciążeń treningowych.

W Holandii trenuje w rannych godzinach raz dziennie, 4-6 razy w tygodniu.

W dni nietreningowe biegam na świeżym powietrzu około 30 minut średnim tempem.

Poniżej rozpiska jednego z moich treningów w Team Mister Perfect.

Trening zaczynam od 10-15 minutowego biegu na bieżni lub na świeżym powietrzu, starając się utrzymywać wysokie tempo.

Biegi są bardzo istotnym elementem treningi, głównie w sportach walk, gdzie kondycja, dynamika i szybkość reakcji jest najważniejsza.

Po krótkim biegu – rozciąganie, a później ogólna rozgrzewka podczas której wykonujemy dużo kopnięć w powietrze.

Kopnięcia w powietrze wykonujemy bardzo dynamicznie. Efektem takich kopnięć jest między innymi budowanie szybkości i dynamiki kopnięć, oraz poprawiają utrzymywanie równowagi, jak i balansu całego ciała. Zaczynamy od jednego kopnięcia, przechodzą później do różnych kombinacji wykonując nawet po 3-4 kopnięcia w jednej akcji.

Następnym rozgrzewkowym ćwiczeniem jest „sparing” bokserski, zadając ciosy tylko na korpus przeciwnika z siłą około 20%.

Z każdą rundą zmieniamy sobie przeciwnika. Istotną kwestią jest szybkie i dynamiczne wyprowadzanie ciosów, jak i unikanie uderzeń przeciwnika i  szybka kontra. Po dwóch rundach takiego malego randori dochodzą kopnięcia na korpus.

Po rozgrzewce przychodzi na czas kilka rund pracy na tarczach. Co rundę zmieniamy trenera przechodzą z samego boksu na kombinacje bokserskie łączone z kopnięciami. Uderzenia na tarcze są bardzo dynamiczne i należy je wykonywać poprawnie technicznie.

Przez większość treningu ćwiczenia wykonujemy w parach, zachowując tak jakby formę ciągłego sparingu. Doskonalimy swoje umiejętności obrony prze ciosami przeciwnika i odpowienio szybkiej reakji i kontry. Zmieniając co rundę lub dwie parntera, by móc być gotowym podczas walki na różne warunki fizyczne przeciwników jak i reakcje.

Na koniec praktycznie każdego treningu sparujemy. Rundy są krótkie, jednak występują częste zmiany partnerów i bardzo krótkie, kilku sekundowe przerwy odpoczynkowe.

Trening kończymy stretchingiem, oraz seriami ćwiczeń na brzuch i nogi.

Joanna Jędrzejczyk2

4 thoughts on “Treningi Joasi w Team Mister Perfect

  1. hehe to ze Joasia jest ladna nie ulega watpliwosci;) No przynajmniej dla mnie 😀 A denerwuje mnie to ze nie moge sobie ogladnac zadnej jej walki,zwlaszcza ze walczy dosyc regulanie-mniej wiecej jak Rafal Simonides ostatnio….tylko ze jego walki mozna obejrzec na youtube np 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *