[ART] 3 ćwiczenia idealne pod BJJ i nie tylko

Każdy, kto trenuje dłużej sporty walki, dochodząc do pewnego poziomu, zdaje sobie sprawę, że bez holistycznego podejścia do treningów nie przekroczy pewnego poziomu. Zasada ta dotyczy nie tylko sportów walki, a w zasadzie wszystkich dyscyplin sportowych. Odpowiednio ukierunkowane treningi funkcjonalne są w stanie podnieść nas o jeden poziom wyżej w rywalizacji z przeciwnikami i dać tę minimalną przewagę, która pozwoli przechylić szalę na naszą korzyść i odnieść sukces.

Trening funkcjonalny

Pojęcie to interpretowane jest na wiele sposobów. Najprościej jest zdefiniować je jako rodzaj aktywności fizycznej, dzięki której poprawiamy określone parametry ukierunkowane pod daną dyscyplinę sportową czy funkcjonowanie w ciągu dnia, który ułatwia nam wykonywanie podstawowych czynności.

Trening funkcjonalny powinien być odpowiednio ukierunkowany, w zależności od dyscypliny sportowej czy aktualnego okresu przygotowawczego. Konkretnie, spełniający założony w nim cel, który pomóc ma w uzyskaniu efektów w czymś innym.

Dalsza część

Autor: Łukasz Domeracki mgr inż. technologii żywności i żywienia człowieka
SFD.PL

One thought on “[ART] 3 ćwiczenia idealne pod BJJ i nie tylko

  1. Zgadza sie trening izometryczny jest bardzo wazny – bez niego nie osiagniemy pelnego potencjalu silowego. Przyczepic sie moge jedynie do cwiczen – sa za slabe prawie dla poczatkujacych. Oto moje propozycje (dwie z nich to nie do konca trening izometryczny):
    1 Wyginanie preta – bierzemy pret zbrojeniowy ok pol metra fi12 i wyginamy go tak aby dwie koncowki sie dotknely. Przy koncu przytrzymac w dloni.
    2 Proba zerwania lancucha – to co robil Zass. Mozna przywiazac lancuch do dwoch pretow i sila plecow i nog probowac go zerwac.
    3 Znajdujemy jakies srednie drzewko, rece na galezi ukladamy jak do kimury lub amerikany i probojemy ja zlamac. Konczymy zanim sobie rece polamiemy. Mozna jeszcze pod roznymi kątami lamac galezie.
    To tak po krotce moje prymitywne lecz skuteczne metody. A jest ich znacznie wiecej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *